رسانه شناسی

این وبلاگ برای درس رسانه شناسی استادمریم مسعود تعریف شده است

رسانه شناسی

این وبلاگ برای درس رسانه شناسی استادمریم مسعود تعریف شده است

(رپورتاژآگهی)

 

رپورتاژ آگهی یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنند که یک گزارش بی‌طرف به آن‌ها ارائه می‌شود، در حالی که آنچه آن‌ها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع یک آگهی و تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آن‌ها است.صطلاح رپرتاژ آگهی برای اولین بار در سال ۱۹۴۵ به ادبیات انتقادی رسانه‌ها اضافه شد. به دلیل اعتماد مخاطبان به رسانه‌ها، رپرتاژ آگهی‌ها بسیار مؤثر است و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپرتاژ آگهی‌ها تصویب شده و می‌شود. دیوان بین‌المللی تجارت، در قانون آگهی‌های خود که در سال ۱۹۹۷ به تصویب رسانده، خواهان مشخص کردن تبلیغات می‌شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند

 ویژگی‌های رپورتاژ آگهی مناسب
برای تهیه یک رپورتاژ آگهی مناسب و تهیه متن آن، رعایت کردن برخی از نکات کلیدی به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کم‌ترین زمان ممکن به نتایج درخشان دست یافته و با انتشار آن در سایت‌های فعال و معتبر، رتبه سایت خود را ارتقا دهید. در نگارش متن رپورتاژ آگهی شما باید خدمات سایتتان یا محصولات خود را در یک محتوای یونیک و غیرکپی معرفی نمایید، اگر زبان و نگارش محتوای رپرتاژ، نامناسب و غیراصولی باشد نه تنها به موفقیت سایتتان کمک نمی‌کند بلکه می‌تواند باعث آسیب رساندن به سایت و رتبه آن در گوگل نیز منجر شود.

برخی از اصول صحیح نگارش رپورتاژ آگهی:

رعایت اصول صحیح سئو
استفاده از عنوان و مقدمه جذاب برای مخاطب
روان بودن محتوا

نگارش خبری متن: توجه داشته باشید که رپورتاژ یک محتوای تبلیغاتی صرف نبوده و باید اطلاعات مناسبی را در اختیار کاربران قرار دهد.
استفاده از سرتیتر و هدینگ مناسب
استفاده از کلمات کلیدی و لینک دادن به سایتتان
تعداد کلمات متن رپورتاژ: توجه داشته باشید که در نوشتن متن رپورتاژ آگهی از زیاده گویی بپرهیزید
انواع رپرتاژ آگهی

۱- رپرتاژ تصویری

حتماً شما هم این جمله معروف را شنیده‌اید که یک تصویر بیشتر از هزاران کلمه سخن می‌گوید. رپرتاژ آگهی تصویری نیز براساس همین فلسفه معروف ساخته شده‌است. در این نوع رپرتاژ انواع المان‌های گرافیکی و بصری جذاب در کنار محتواهای ارزشمند به تبلیغ برند یا محصولات یک شرکت پرداخته و سبب جلب توجه کاربران می‌شوند.

۲- رپرتاژ نوشتاری

این نوع رپرتاژ ریشه در روزنامه‌ها و مجلات دارد و در این رسانه‌ها از قدیم تاکنون استفاده فراوانی داشته‌است. به عنوان مثال در یک گزارش یا مقاله در روزنامه‌ها و مجلات به معرفی محصول مرتبط نیز پرداخته می‌شده‌است.

۳- رپرتاژ ویدیویی

استفاده از این نوع رپرتاژ در رسانه‌های بصری همانند تلویزیون و پلتفرم‌های ویدیویی آنلاین بسیار رایج است. در این نوع رپرتاژ تیزر یا ویدیویی کوتاه از محصولات یا خدمات یک برند تهیه شده و در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

  • mehrdad akbarinasab

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی