خلاصه"تله کلیک"خانم نوری
- يكشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۸:۵۵ ب.ظ
تله کلیک چیست
تله کلیک یا clickbait عنوانی حاوی لینکی است که دارای محتوای گمراهکننده است. معمولا در تله کلیک عنوان و محتوا با یکدیگر همخوانی ندارند و به هم مرتب نیستند.
به همین دلیل است که معمولا از تله کلیک یا clickbaite تحت عنوان روشی غلط برای تبلیغات و بازاریابی استفاده میشود. البته روشهایی است که میتوان با استفاده از آن عناوین که بیشباهت به تله کلیکها نیستند به عنوان روشی صحیح استفاده کرد.
در مواجهه با تله کلیک دقت کنید که چه چیزی باعث میشود شما، مایل به کلیک کردن شوید. آیا دلیلش علاقهای است که به موضوع دارید، یا درگیر احساسات شدهاید. در مورد مثالی که در ابتدای مقاله زدم، من درگیر احساسات شده بودم. ولی ممکن است شخصی صرفا به علت اینکه کنجکاو شده موضوع برایش جذاب است کلیک کند. به همین دلیل است که تله کلیک روشی قدرتمند برای این است که افراد را متقاعد کنیم بر روی لینک ما کلیک کنند.
چه محتوایی تله کلیک است؟
متن هایی که عنوان جذابی دارد ولی محتوا درون آن مفید و مرتبط نیست.محتوایی که سوال مخاطب را در ذهنش پاسخ ندهد و موجب نارضایتی مخاطب شود.محتوایی با کیفیت و ارزشمند نیست.مقاله که صادقانه و شفاف مطالب را برای کاربران بازگو نمی کند.در تله کلیک ها محتوا اصیل و معتبر نیست بیشتر دارای اخبار دروغ است.محتوای تله کلیک با احساسات افراد بازی می کند و موجب گمراهی می شود.مطالبی که تله کلیک هستند معمولا بیشترین کلیک ها را به سمت خود می کشانند ولی نظر مخاطب را جذب نمی کنند.
۱_تیترهای گمراهکننده یا فریبکارانه
۲_محتوای بیکیفیت یا بیفایده
۳_همحتوای غیرمرتبط با عنوان
۴_محتوای تکراری
کدام یک از انواع محتوا تله کلیک محسوب نمیشوند؟
۱_مطالب مفید و مرتبط
۲_لیستهای تجمعی یا مجموعهها
۳_مطالب اصیل و معتبر
۴_مطالب صادقانه و شفاف
۵_مطالب باکیفیت و ارزشمند